fredag 28 mars 2014

Träning ger resultat!

Nu menar jag inte hundträning som upptar den största delen av min fritid utan styrketräningen! Jag började min styrketräning för ungefär 3 månader sedan! Anledningen var sjukgymnastens ordination för att bli av med smärtan i knät. Första månaden tränade jag en gång i veckan på gymmet hos sjukgymnasten och en gång i veckan hemma. I februari blev det ett pass i veckan på sjukgymnastens gym och ett pass på gymmet i Åby! I mars har jag kört två gånger i veckan på gymmet i Åby!

Jag har mycket mindre smärta i knät nu och kan "nästan" sitta på golvet! Jag är mycket starkare i benet och ramlar inte längre. Jag klarar att parera, när jag tappar balansen och ta emot mig med höger benet! Men det jag inte har tänkt på är hur mycket starkare jag har blivit! Igår gick jag i skogen och, för att undvika kärrmarken, valde jag den branta vägen upp till Ngami! På gympan i högstadiet var vi tvungna att "springa" dit och det var mina absolut värsta gympalektioner! Jag gick den vägen för någon vecka sedan också men utan att reflektera, men igår tänkte jag till! Jag brukar vara tvungen att stanna minst en gång på vägen upp, kanske två, bara för att vila och andas lite! Men igår gick jag hela backen utan att ens tänka! Jag var inte ens andfådd!

Idag gick jag branta backen på elljusspåret! Där brukar jag "hoppas på" att Smilla ska stanna och kissa eller nosa så jag kan vila lite! Idag tog jag den också utan problem! Känns så positivt!!!

All träning ger resultat!

1 kommentar:

Annelie sa...

Heja :)