söndag 23 mars 2014

Sol!

Jag brukar i stort sätt aldrig ta bilen när jag ska på promenad, om jag inte ska träffa någon förstås. Men idag gjorde jag det! Vid halv 10 packade jag in Smilla, kameran, kaffetermosen och träningsväskan i bilen! Vi åkte till Skiren (som ligger ovanför Fridhem). Det är egentligen inte så långt runt sjön, skulle tippa på att man går runt på ca 40 minuter i vanligt tempo. Men vi gick i lugnt tempo, fotade lite, njöt av solen och pratade med folk som vi mötte!




Vi hittade vårtecken, både tussilago och blåsippor. Igår såg jag en fjäril men då hade jag ingen kamera med mig!






På en solig klippa stannade vi en bra stund! Lite kaffe och näsan mot solen kändes riktigt bra!






Efter knappt två timmar var vi tillbaka vid bilen! Smilla fick sitta i bilen (i skuggan och med nervevade rutor) medan jag tränade en knapp timme. Passade också på att prova solariet i en kvart! Jag har inte solat på säkert 20 år. 

Hem för att duscha och äta! Städade badrummet och la in två maskiner tvätt! Sedan kunde jag inte hålla mig inomhus längre! Tog med mig Smilla, träningsryggsäcken och en påse korv och gick ut! Vi gick längst Glottern upp till Gransjönäsbadets parkering, en promenad som tog ca 45 minuter. Där stannade vi till och tränade lite lydnad innan vi traskade hemåt! Det lockar inte att vara inomhus när vädret är så härligt! 

Nu ska jag borsta Smilla innan jag tar hand om tvätten! Ska försöka komma i säng tidigt ikväll också!

1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Vovve, sol, promenad och kaffe! Kan inte bli bättre!