lördag 8 mars 2014

Sol!

Idag var det riktigt vårväder, sol och blå himmel men rätt så blåsigt! Jag har inget inbokad den här helgen så tanken är att ägna mig åt vila och städning! Igår ringde min frissa och undrade om jag ville komma och klippa mig halv 10 idag! Gärna sa jag och ändrade om mina rutiner. Jag gillar att gå en lång promenad på förmiddagen när jag är ledig! Jag brukar passa på att lyssna på/lösa melodikrysset under tiden! Sedan fikar jag innan det är dags för styrketräning! Idag blev det annorlunda. Hade klockan på ringning så att jag verkligen skulle komma upp! Tog en halvtimmes runda med Smilla innan jag ockuperade tvättstugan med mina lakan och lite annat! Efter frissa-besöket blev det en timmes träning på gymmet som ligger vägg i vägg med frissan!

Hem för att ta hand om tvätten. Tog en fika innan det var dags för långpromenad! Jag valde faktiskt mellan att börja med städningen eller ta en lång härlig promenad i skogen! Valet var lätt! Det blev tre timmar i skogen!


Vi började promenaden på Koludden! Där är det (den här årstiden) ytterst sällan något folk så Smilla kan springa lös utan problem!


Både Smilla och jag njöt av solen och friheten! Överraskande nog var det folk på Koludden! En barndomskompis med hund dök upp!


Kajsa är en äldre dam, nästan 13 år. Att sitta still var inte hennes favoritsysselsättning! Dessutom är hon ännu mer tjurskallig än Smilla! Vi hade sällskap runt Koludden. Kajsa kopplad och Smilla var lös!

Smilla tyckte att Kajsa var läskig och höll sig på behörigt avstånd!


Efter rundan på Koludden gick Gunilla hem och vi fortsatte längst med Glottern, förbi Kajen, Lugnet, Sandviksgärdet och Gransjönäsbadet och rundade sedan Gransjön innan vi vände hemåt!










Lite trött och mycket hungrig efter rundan fixade jag lite mat innan det var dags för att göra lite nytta! Började med att ta hand om tvätten! Då ringer telefonen och jag blir bortbjuden för att titta på melodifestivalen ikväll! Härligt! Städningen får nog vänta tills imorgon! Det enda jag måste göra nu är att bädda med rena lakan!

Imorgon skulle det för resten bli sol och ännu varmare! Hmm, städningen kanske får vänta ännu en dag......



1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

En riktigt lyckad dag ser jag. Anni tog oss till en ny promenad nere vid Mälaren. Hon hade med sig köttbullar för inkallning till alla tre hundarna.
T.o.m. Shanti höll sig i schack utan att sticka iväg.