lördag 1 mars 2014

Glotternskogen!

Idag tog vi sällskap på promenaden, Smilla och jag! Vi mötte syrran, Eva och äldsta systerdottern, Julia vid Åby Grill och pizzeria strax efter 11! En kaffetermos, ett paket korv, några bullar, lite ved och kameran var med!


Vi gick en vandringsled som jag aldrig gått förut! Smilla sprang lös i skogen och tyckte att livet var jättekul! 


Korvgrillning var väldigt spännande tyckte Smilla, som aldrig tidigare har varit med och grillat ute i skogen! Efter nästan 2,5 timme i skogen åkte vi hemåt! 

Jag lämnade en trött Smilla hemma och åkte ner till gymmet för en timmes styrketräning! När jag kom hem tömde jag min kamera på kort och tog en kopp kaffe innan jag skulle blogga! Tyvärr lyckades Smilla fastna i datorsladden när hon skulle hoppa upp i soffan, vilket aldrig har hänt förut! Hon fick lite panik och i mitt (och hennes) försök att lossa henne välte min kaffekopp! Kaffet skvätte ut över datorn..... Jag torkade snabbt de (få) droppar som kom på datorn och trodde att allt var lugnt. Efter att ha torkat resten av bordet som var fullt av kaffe skulle jag då använda min dator. Men det ville den inte! Tangenterna fungerade inte.... Fick lära mig att det första jag ska göra om jag spiller på datorn är att vända den upp och ner så vätskan rinner ur datorn inte ner i den. Men det är väl självklart, men jag gjorde inte så! Nu ligger datorn (med bilderna från dagens promenad) hemma hos svågern för att torka. Jag fick låna mammas dator så länge! 

Blogginlägget med kolmila, jättesten, bastu och annat får (förhoppningsvis) vänta till en annan dag! Nu håller vi bara tummarna för att datorn vill fortsätta att samarbeta med mig ett bra tag till!

Inga kommentarer: