tisdag 25 mars 2014

På spaning efter våren!

Idag åkte Smilla och jag ut till Marmorbruket i Kolmården för att leta vårtecken! Tyvärr får vi ju hålla oss för oss själva ett par tisdagar eftersom Smilla löper!



Jag packade kameran, kaffetermosen och en smörgås och stack iväg! Solen lyste med sin frånvaro men lite blommor hittade vi. Det fanns gott om blåsippor, några vitsippor och lite andra blommor!






Den här tycker jag är söt men jag har ingen aning om vad det är för något! Den blommar i allafall i olika färger på samma stjälk!


Som vanligt hittade Smilla en och annan sten att sitta på!


Det fanns ju några stenar att välja på.....


En bänk går ju också att posera på! 


Med Bråviken som bakgrund!


En fika-paus tog vi och passade då på att träna lite stadga! Kallt som bara den var det att sitta still! 

Det var inte mycket folk ute heller! Vi mötte två killar som var ute och fiskade. Annars hade vi lite fåglar som sällskap!



Idag valde vi, för första gången, att fortsätta en bit på stigen som leder till Vildmarkshotellet! Stenigt och kuperat var det men vi gick en bit i alla fall!


"Undra om någon bor här!" Smilla är lite nyfiken!


Ett gammalt vrak hittade vi också!


Sötaste söta med lite blåsippor som bakgrund!


Med huvudet på sned!


Innan vi vände klättrade vi uppåt och där var det kanonfin utsikt! Närmare två timmar var vi ute! På vägen hem stannade jag på gymmet och tränade mina ben, rygg, mage och lite armar innan jag åkte hemåt! En snabb date med diskborsten och dammsugaren har jag också hunnit! Och tränat ännu ett pass med stadga! Känner mig nöjd med dagen och tänker snart hoppa i säng!

I morgon är en ny dag och inte vilken som helst! För då är det Smillas födelsedag!



1 kommentar:

Annelie sa...

Vi ville ju också vara med, men om ett par veckor kan vi ju ta en repris! Ett stort GRATTIS till Smilla, vi får även ta ett firande när vi ses! KRAM