söndag 30 mars 2014

Avkoppling!

Hela helgen har ägnats åt vila och avkoppling! Jag känner mig trött och hängig. Har under veckan haft huvudvärk och ont i halsen till och från och trott att det beror på tröttheten! Men nu har jag vilat massor i helgen och huvudvärk och halsont finns fortfarande kvar. Lite värk har jag i kroppen men jag trodde nog att det var träningsvärk efter styrketräningen. Jag har ingen lust att bli sjuk!

I fredags slutade jag tidigt! Passade på att träna styrketräning innan jag åkte hem! Gick sedan en långpromenad och passade på att träna lite med Smilla! Fixade lite städning och matlagning när jag kom hem!


Målsättningen i fredags kväll var att se omröstningen av Let's Dance! Än så länge har jag inte lyckats se vem som åker ut en enda gång! Likadant blev det i fredags! Jag kryper ner i sängen vid kvart över 10. Teven står på insomning för att jag ska se vem som åker ut! Det dröjer nog inte mer än två minuter innan jag sover....

Lördagen tillbringade vi mycket ute! På förmiddagen var vi på Koludden! Jag hittade en fin plats där jag satt med näsan mot solen, lutad mot en sten, lyssnande på melodikrysset!

På eftermiddagen åkte jag med syrran och syskonbarnen till Glotterskogen! Syrran hade hyrt bastun och jag var med som sällskap!



Det var ett toppenväder! Det tar ca 25 minuter att gå till bastun. Perfekt promenad längs med Glottern genom en fin skog! Smilla och jag fikade, tränade och fotade medan de andra bastade!






Snabba bad blev det för att svalka av sig! Det kan inte ha varit skönt men alla fyra var i och badade! Vi tillbringade ett par timmar i skogen!


Testning av kameran! Lite runda bilder!


Julia i ett kalejdoskop!


Teodor i ett kalejdoskop!

På kvällen hade jag bjudit hem syster och svåger på mat, som tack för att de hjälper mig med Smilla, dator, telefon och bil! Alla tre syskonbarnen följde också med! Jättekul!

I dag valde vi att gå en riktig långpromenad, Koludden, Lugnet, Sandviksgärdet och runt Gransjön! Vi var ute i drygt två timmar och gick lite mer än 8 km! Lite träning blev det på vägen! 



Lite fix blev det hemma sedan! En disk att ta hand om, ett fönster att tvätta och ett besök i tvättstugan! 


Lite paj blev det kvar efter gårdagens besök! Precis lagom till min lunch!

På eftermiddagen traskade vi ner till kyrkan för att träna lite! Jag var laddad när jag gick hemifrån men väl där började jag känna mig riktigt hängig och hade svårt att koncentrera mig! Smilla var laddad men jag fungerade inte. Vi körde ett litet pass som jag känner mig nöjd med! Tog svängen genom skogen innan vi gick hem! Jag la mig i soffan en kvart för att hämta kraft igen!

 



Nu laddar vi för en ny vecka och hoppas den fortsätter att vara varm och solig!

Inga kommentarer: