söndag 16 mars 2014

Årsmöte

För ett tag sedan fick jag en inbjudan eller kallelse till SBK:s Östgöta Distrikts årsmöte! Årsmöten är inte riktigt min grej.


Jag förstod inte riktigt varför jag var inbjuden men Thina förklarade! Anledningen var att jag förra året blev distriktsmästare i lydnadsklass 2!

Thina och jag åkte dit tillsammans! Först serverades mat; ris, kycklingbiff och dragonsås! Riktig gott var det!


Det var ju också en glad överraskning att Söderköping hade vunnit lagtävlingen och att jag ingick där!

Efter maten var det dags för årsmöte! Mycket prat och en del gäspningar från mig! Som tur var blev det kaffepaus efter en timme! Kaffe och morotskaka! Efter drygt 1,5 timme var det dags för prisutdelningen!
Jag hade trott att det skulle bli ett diplom eller på sin höjd en liten medalj! Men det blev en rejäl pokal, blommor och diplom! I lagtävlingen fick vi medalj och diplom!

 




Klart att världens bästa Smilla är värd stora pokaler och diplom! Jag hade nästan glömt att vi vann tävlingen men jag kommer fortfarande ihåg känslan när vi klev av plan! Jag hade rysningar över hela kroppen! Sånt bra samarbete vi hade på just den här tävlingen!!!

Jag fick också ett glädjande besked under eftermiddagen men det återkommer jag till vid ett annat tillfälle!



3 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Roligt med belöning efter så många framgångar för er.
Nu blev jag nyfiken....

Anonym sa...

Grattis vad roligt! Å extra kul med sån uppvaktning!

lenashundar.blogspot.se sa...

Vad roligt, stort grattis!