söndag 9 mars 2014

Ibland så...

Ibland slår man till och är riktigt effektiv! Det händer inte så ofta men idag har varit en sådan dag!

Sov länge och åt frukost i lugn och ro. Gav mig ut på en förmiddagspromenad vid 10-tiden och var ute i drygt 2 timmar! Riktigt skönt! Fikade när jag kom hem och gav mig sedan på städningen! Badrummet blev ordentligt städat, lite plock för att få i ordning och en rejäl sväng med dammsugaren!

Varvade städningen med lite träning för Smilla! Backa träningen går sisådär. Likaså fjärrdirigeringen! Sitt - ligg går bra men inte stå!!!

Tvättade lite handdukar och en matta! Tog sedan en liten sväng med Smilla! Stannade till vid kyrkan och tränade lydnad i 40 minuter! Är nöjd med det mesta men det finns mycket att peta i! Fria följet gick riktigt bra men jag har inte kommit på hur jag ska göra mina stegförflyttningar åt vänster. Läggande under gång var toppen, likaså sättande under gång. Vanlig inkallning med riktigt bra fart och ett "kastande" in vid sidan! Full fart och vändning i luften! Rutan, som vi inte har kört på flera veckor gick riktigt bra. Körde flera gånger med boll utlagd och en gång utan! Hon hade ett riktigt snyggt ställande i rutan! Provade på inkallning med ställande! Det momentet har vi precis påbörjat! Apporteringen går väl sådär. Sitter bra, bus när hon ska ta apporten, håller bra in, rullar något precis i ingången och när hon sitter! Provade även med metallen! Nöjd! Fjärr sitt - ligg gick jättebra och stå fungerade faktiskt också på nära håll! Vittringsapporteringen fungerade inte! Hon plockade varenda pinne och kom in med fel! Det har hon aldrig gjort förut! Skickade henne igen och då tog hon rätt! Provade att göra om momentet och då var hon noggrann och tog rätt pinne direkt! Tuggar på tillbakavägen men kommer med pinnen i alla fall! Gruppmomenten sitt och plats körde jag också, fast ensam. Inga rörelser överhuvudtaget och det känns bra!

Gick en sväng i skogen på vägen hem! Åkte sedan in till Maxi för att handla! Har nu hunnit baka två sorters mjuka kakor i långpanna till veckans fredagsfika! Har även hunnit med att diska så jag känner mig riktigt nöjd med dagens insats! Nu ska jag bara rasta Smilla innan det är dags att krypa i säng!

Inga kommentarer: