lördag 11 maj 2013

Semester!

Klämfredag och jag hade valt att ta semester. Eftersom jag var på hundutställning på torsdagen och handlerkurs hela helgen fanns det ett stort behov av ledighet och sovmorgon!

Carro och jag bestämde att vi skulle träffas på Söderköpings Brukshundklubb på förmiddagen, kl 11, för att träna lydnad. Lotta, Yvonne och Gunilla var också med! Det var riktigt varmt men jag är nöjd med båda hundarnas träning. Kan jag bara hålla mina nerver i styr borde Smilla kunna klara tvåan!

Det blev en dryg timmes träning och en stund med prat innan det var dags att åka. Tyvärr hade jag lite bråttom eftersom jag hade lagt in utvecklingssamtal på eftermiddagen. Jag hade först bokat in samtal på onsdagen men eftersom vi hade sjuk personal var jag tvungen att boka om. Valde då den lediga fredagen eftersom jag har så mycket själv under veckorna och har svårt att få tid till samtalen.

Det blev en långpromenad på Koludden sent på eftermiddagen. Det var otäckt varmt och kvavt ute och senare på kvällen kom det regn. Efter regnet blev det en frisk och härlig luft med riktig vårdoft!

Lite städning och en hel del vila blev det på min lediga dag, så det känns bra!


Inga kommentarer: