torsdag 2 maj 2013

Ett sista farväl...

Så var det dags för ett sista farväl. Idag var det dags för urnnedsättning. Hundarna och jag gick ner till handelsträdgården i morse och köpte en fin bukett rosor!


Det blev en fin men sorglig stund. En dikt lästes av begravningsbyråns representant och sedan hjälptes Eva och jag åt att sänka ner urnan. En klump i halsen och några tårar smög sig fram. Det är fortfarande så overkligt och så svårt att förstå. Orden "aldrig mer" kommer över mig med jämna mellanrum.


Efter den korta stunden på kyrkogården valde vi att gå till Prestige och äta; Eva, Micke, Julia, Teodor, Greta och jag. Jag blev bjuden på mat eftersom jag snart fyller år och syskonbarnen är borta på olika håll den dagen. Det blev en liten födelsedagsfest idag också. Det hela avslutades hemma hos mig med kaffe och två sorters tårta. Jag kunde nämligen inte bestämma mig för vilken jag skulle baka! Det blev en kolatoppad chokladkaka och en frisk citronkladdkaka! Riktigt smaskiga båda två! Blev glatt överraskad när syskonbarnen kom med paket också! Det blev en härlig stund med mycket prat och skratt! Siri var överlycklig för att hennes favorit - Julia - hälsade på!


På eftermiddagen tog vi en solig men blåsig promenad. Vi gick en sväng i skogen!


Något udda djur hittade vi i skogen!


Men de hade en egen sjö, så det gick ingen nöd på dem!

Dagen som började med en klump i halsen och en tår i ögat, slutade med sol och skratt! Visserligen är jag riktigt trött men jag är nöjd med dagen!

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Den här dagen kommer du att minnas. Både sorg och glädje.