torsdag 9 maj 2013

Kolbäck

Idag var det SGVK:s utställning i Kolbäck! Hade anmält Smilla men var i valet och kvalet om jag skulle åka. Ett par timmars resa och eventuellt regn gjorde mig tveksam, men i morse var det uppehåll så vi gav oss iväg!

Det var Hans Almgren som dömde! 25 schappar var anmälda och de flesta var där. När jag tittade på raserna innan kändes det som om han delade ut excellent till alla. Och det är inte roligt när alla får excellent. När schapparna började blev det ett och annat Very Good och till och med ett Good. Bland annat fick Smilla Very Good!

Mycket bra bredd på skallen, välansatta öron, kunde ha bättre stöd för armbågarna, medelkraftig benstomme, armbågarna hänger fritt från bröstkorgen, ganska bra längd på bröstkorgen, välmusklad, bra längd i kors, kunde ha mer knävinkel, underbenen kunde vara längre, bra struktur på täckhår, vacker färg, glad svans, sjunker över manken, ? steg från sidan.

Vi hade hoppas på excellent men vg är bra! Det är ju ändå samma fina hund som jag har med mig hem igen! Min allra vackraste Smilla!



3 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Grattis.!

Annelie sa...

Eller hur, samma Smilla och tur är väl det, vi vill inte ha någon annan! GRATTIS!

Birgitta Backlund sa...

Mäste säga att det var en "ovanlig" kritik, chanel har också fått lite lustig bedömning av honom. Heja Smilla du är fin!!