måndag 6 maj 2013

Måndagsmys!


Idag var det måndag och dags för promenad med Annelie, Martin och Theo som sällskap. Idag blev det promenad med lösa hundar i skogen vid Sörsjön. Toppenväder och riktiga vårkänslor! Allt börjar grönska, solen värmen, fåglar kvittrar och alla insekter vaknar till liv! Ibland känns det som livet är toppen och jag behöver verkligen det! Hundarna gillar också friheten i skogen!








Finns det hjärterum så finns det stjärterum....


Chokladtårta är gott! Men tyvärr fick inte alla smaka...


Smilla!


Siri!


Man kan ju välja varsin sten också...


Spaning i skogen...


...och över sjön!


Spaning, både högt och lågt!


Här luktade det gott!


Kompisar!


Härlig utsikt från hästhagen!

Efter ett par timmars mys i skogen var vi hemma en kort stund och laddade för kvällens kurs. Smilla och jag körde igenom tvåan tävlingsmässigt! Jag är riktigt nöjd med det mesta.

Vi började med gruppmomenten; sitt i grupp och platsligg! Platsen är jag riktigt nöjd med för hon låg bra även om det var oroligt bland de andra hundarna! Fria följet gick bra i början, men sedan klev vi nästan på en tennisboll som låg mitt på gräsmattan. Smilla trodde att det var en belöning och blev ofokuserad! Hon är också så laddad på rutan att hon har svårt att hålla koncentrationen när vi kommer i närheten av rutan. Jättenöjd med läggande under gång och inkallning! Bra fart ut i rutan, stannar på första kommandot men nosar lite. Lite bus på apportering och lite rullande med apporten på tillbakavägen. Fjärren var lite segare än vanligt men jag är ändå nöjd! Vi fick mycket beröm idag!

Tog ut Siri och körde en liten kortis. Jag har börjat om med klicker igen och hon är mycket mer fokuserad nu! Min lilla sötnos!

Handlade på hemvägen! Vi ska ju ha matgäster på onsdag! Passade också på att köpa nya blommor till graven! Jag har också hunnit med att schamponera båda hundarna!

Nu känner jag mig riktigt trött och ska krypa ner i sängen! Imorgon börjar jag sent, men jag jobbar till 20.00 istället....

Inga kommentarer: