söndag 5 maj 2013

Härlig helg!

Det har varit en toppenhelg med sol, vila och mycket hundaktiviteter. Tyvärr har det blåst en hel del och det är inte mitt favoritväder. Jag blir så trött när det blåser!

I fredags slutade jag skapligt. Tog en snabbrunda med hundarna, innan vi packade in oss i bilen och åkte till stugan! Där blev det en längre runda och lite träning (hopp-apport) innan vi bänkade oss i soffan!

I lördags var det rallylydnadsträning i Äsköping. Britt-Marie hade dragit ihop träningen och vi blev några stycken! Mina hundar var nosiga, speciellt Siri, men jag är ändå nöjd med träningen!








Några hade ingen erfarenhet av rally medan andra är uppe i avancerad klass så det blev en fortsättningsbana men med några dubbla skyltar. Vi tränade också några framförbyten, vilket gick bra med Siri men var betydligt svårare med Smilla. Efter träningen tog Sussi och jag en promenad. Kristina följde med en bit! Maya, Siri och Smilla fick leka på rinken! Siri fick tokryck och sprang som en galning, helt lycklig, med Maya efter sig! Det blev mycket prat och skratt innan det var dags att åka till stugan och städa! Efter ännu en långpromenad blev det planering till rallylydnadskursen!



Idag var det kurs igen! Innan kursen tränade jag lite med Siri. Idag var det inget nosande! Provade metallapporten! Då är hon lite kul! Springer ut och nosar på metallen. Börjar sedan leta efter en träapport, men när hon inte hittar någon tar hon metallapporten! Nöjd med Siris träning! Sedan hade jag två härliga kurser med deltagare som verkligen gör framsteg! Efter kursen blev det lite bus igen, med Maya och labradoren Smilla. Mina hundar gick mest runt och nosade medan Maya och Smilla sprang och busade! Smilla fick ett träningspass när vi kom hem till stugan! Vi körde igenom tvåan och rutan var klockren den här gången!

Nyborstade hundar, städat både i stugan och hemma, tvättat och strukit! Känns som om jag är laddad för en ny arbetsvecka och den här veckan är det bara tre arbetsdagar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina bilder och jättekul att vara med på rallylydnaden o kursen! Roligt med glada hundar! Sussi