måndag 20 maj 2013

Måndag igen!

Tänk vad veckorna går fort! Idag är det måndag igen. Jag gillar inte att börja kl 6 men i gengäld får jag gå hem före 13 och då blir det hundpromenad! Idag blev det en sväng på Koludden med Annelie och  hennes hundar. Selma var också med! Förmiddagen var kall och blåsig men på eftermiddagen tittade solen fram och det blev riktigt skönt!


Vi hämtade upp Selma och stack iväg till Koludden. Idag fixade jag fika; kaffe och citronkladdkaka.


Första biten blev koppelpromenad! Och självklart några bilder!


Det fanns några som hade fokus på andra, viktiga saker! Och det blev både bad, spring och bus!


Siri!


Selma!


Smilla!



En och annan sten fanns det i skogen....


...och lite godis!


Här är en annan sten!


Tre söta tjejer! Tyvärr har jag en vattendroppe på linsen. Förstår inte vem den kommer ifrån!!!


Tre stycken som samsas på samma sten!


Selma badar! Frivilligt!


Posering!


Tittar längtansfullt ut över vattenet!


Några badade lite mer än andra!


Siri!


Det tar på krafterna att umgås med vänner! En avkopplad Siri...


...och en Smilla!


Det blev en hel del spring och bus! Det är så roligt att se att Selma uppskattar 
promenaderna. Det är bara andra gången hon är med. 

Kvällen tillbringades på hundkurs med Smilla! Jag var tveksam till om jag skulle åka. Huvudet värkte och jag var riktigt trött men vi gav oss iväg. Och vilken bra kväll det blev. Jag är så nöjd med Smilla! Vi tränade gruppmomenten och mycket fokusering under momentet. Alltså ett aktivt liggande och sittande. Dessutom massa stadga och ordförståelse! Jättekul! Ser verkligen fram emot att få träna det med Siri också! Trötta hundar har sovit sedan vi kom hem!

3 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Fina promenadbilder. Gillade det första porträttet på Selma.

Maud Ayas och Shantis matte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jeanette sa...

Roligt att få en vovva till med på promenad:) Och va busig hon är borderterriern, är väl inte helt ung gissar jag.
Läser alltid din blogg och väntar in tiden när jag får en egen schappefröken att dela livet med:)