onsdag 4 mars 2015

Onsdag!

Idag blev det en härlig, solig och ledig eftermiddag! Jag hade en hel del ärenden att uträtta på stan så jag valde att ta med mig hundarna till Händelö! När vi kom fram till den stora hagen var den upptagen! Jag åkte vidare till den hagen som är lite mindre och traskade runt där en halvtimme! När jag på tillbakavägen åkte förbi den stora hagen var det ingen där! Alltså stannade jag till där också och strosade runt en halvtimme! Kameran var med och några bilder blev det!















Full fart framåt! Tror visst att jag ropade på dem!

Efter lite mat var det dags för sista rallyträningen inomhus! Jag var inte riktigt på humör (trött och ont i huvudet) men det blev lite träning i alla fall! Soya fungerade riktigt bra! Visst vill hon gärna ha koll på allt runt omkring men hon fungerar att jobba med! Apporteringen var riktigt bra! Smilla var riktigt överladdad! Hon har bra fokus och kontakt med absolut ingen stadga när hon är så laddad! Helst skulle hon göra tusen saker på en enda gång! Gjorde i alla fall några riktigt bra snurrar och backa ifrån!

Nu hoppas vi att vi kan träna ute snart!!!



2 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Jag har också börjat träna för nybörjartävling i rallylydnad med båda hundarna. Blev lite inspirerad av att du tänker tävla med Soya.
Vi tar några moment då och då både ute och inne.
Längtar till våra rallyträningar i Julita.

lenashundar.blogspot.se sa...

Fina bilder på fina töser....och så härligt det är med lite sol!