lördag 14 mars 2015

Ledig lördag!

Solen sken och det var vindstilla men det var inte så många grader! Skönt var det i alla fall! Tanken var att vi skulle träna lydnad på förmiddagen men omständigheter gjorde att det blev inställt! Istället valde jag att ta en lång promenad i skogen. Vi var nog ute i 1,5 timme!

Efter en fika åkte jag ner till gymmet och tränade! Det blev ett lite längre pass idag! Nästan 1,5 timme! Efter lite lunch tog jag med hundarna ner till kyrkan för ett träningspass!


Smilla är rolig att träna med! Hon är samarbetsvillig och följsam men det blir inte alltid rätt! Den dagen hon lyckas med allt kommer vi att ligga bra till! Idag hade hon inte så mycket hum om vad rutan var för något! Däremot hade hon ett bra sättande under gång och en bra inkallning!


Soya går från klarhet till klarhet! Hon börjar bli riktigt följsam och har en bra stadga! Riktigt bra fart på inkallningen även om hon inte har något avslut än så länge! Apporteringen gick väl så där men jag tror att hon tycker att apportbocken är för tung! Ska blanda träningen men en tung och en lite lättare! Påbörjade också läggande och ställande under gång! Läggandet är inga problem men ställandet kommer vi att få jobba med! Jag hoppas bara att vi kan ta med oss det här samarbetet när det kommer andra folk och hundar i närheten!



Inga kommentarer: