måndag 23 mars 2015

Kurs med Smilla!

Idag har jag haft semester! Efter en intensiv helg valde jag att ta en dag ledigt. Det gjorde också att jag kunde åka på tävlingslydnadskursen i kväll!

Det var riktigt skönt att vara ledig en dag, även om jag inte har vilat mig! Började med en halvtimmes runda med hundarna innan jag åkte ner till med "gamla" jobb för att hälsa på. Stannade där ett par timmar innan det blev en långrunda i skogen! Kallt och blåsigt var det! Ett gym-pass på vägen hem innan det blev dags för tvättstuga, matlagning och dammsugning!

Sedan var det dags för kurs! Solen visade sig och det kändes inte som det blåste lika mycket längre! Men oj så fel det var! På Himpa-fältet blåste det halv storm!!! Körde en halvtimme med Soya innan kursen började! Det gick riktigt bra!

Men Smilla valde jag att lägga mycket fokus på stadgan idag! Efter gårdagens mindre lyckade tävling med många tjuvstarter känner jag att vi har slarvat och måste backa igen! Testade lite själv och fick också lite tips om hur vi ska göra! Och nu är jag riktigt laddad! Det börjar kännas riktigt bra nu! Efter två jobbiga år när inte jag har mått bra börjar självförtroendet komma tillbaka igen och jag vågar tro på mig själv! Självklart speglar det sig i träningen också! Idag är jag i alla fall riktig nöjd med min och Smillas insats! Bra gruppmoment, mycket fokus under fria följet, bra fart och ett bra ställande på inkallningen och en hel del bra stadgeövningar! Nu är vi på gång igen!

1 kommentar:

Rebecca sa...

Härligt med ett gympass! Var tränar du?