lördag 7 mars 2015

Hälta!

Igår ville inte min lillskrutta gå ordentligt! Hoppade några steg på tre ben men satte sedan ner bakbenet! Gick lite orent under hela promenaden! Många tankar hinner snurra i huvudet! I förrgår gick vi bara koppelpromenader och inte speciellt långt! Klämmer lite på benet och tittar på tassen! Då inser jag att jag varit slarvig med att torka tassarna torra! Lite rött mellan trampdynorna och hon ömmar lite! Klart att det inte är skönt att gå på! Det fick bli ordentlig torkning och tratt!

Hon är lite otursförföljd min lilla goding! Smilla har aldrig haft några problem med tassar, klor och ben!

Men idag är hon mycket bättre! Visst kan jag se tendenser till att hon går lite orent ibland men det är minimalt! Vi hade dessutom turen att grannen kom in med en krukväxt till mig, en aloe vera! Nu testar vi med lite aloe vera på tassen! Ska också klippa ordentligt och tvätta rent! Vi hoppas på snar bättring!






1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Hos veterinären i veckan blev Aya rakad mellan trampdynorna. Det bli lätt lerklumpar somm säkert är obehagliga att trampa på.
Hoppas att det går över för Soya.