måndag 16 mars 2015

Så var det dags igen!

Idag var det dags för tävlingslydnadskurs igen! Det har varit uppehåll över vintern men nu kör vi! När solen försvann på eftermiddagen blev det riktigt bitande kallt! Efter att ha varit utomhus på jobbet nästan hela eftermiddagen var det bara att åka hem och slänga på sig betydligt mer kläder innan jag åkte till stan! Kall och frusen var jag väl inte jätteinspirerad att träna men det var Smilla! Allt var väl inte på topp men vi fick bra tips om hur vi ska fortsätta träna inkallning med ställande! Påbörjade den träningen och det kändes jättebra! Kände mig också riktigt nöjd med fria följet! Vi fick tre minuters kommendering och Smilla kändes så bra! Visst pendlar hon lite i positionen och är lite överladdad ibland men hon är så alert och följsam! Där tycker jag att vi gör stora framsteg! Men så gäller det att hålla nerverna i styr på tävling!

Soya fick lite miljöträning! Det känns som vi gör framsteg! Hon är mycket tryggare och svansen kommer upp rätt snabbt!


Även om jag frös och var hungrig efter träningen valde jag att ta med hundarna och gå runt Strömmen! Lite extra träning blev det när vi mötte Elin som var ute och gick med deltagarna i en vardagslydnadskurs! Stannade och pratade lite, både för att det var Elin men också för att det var en schappe med! Det är så ytterst sällan man träffar på en schappe i stan! Även här märks det att Soya börjar bli van i miljön! Det är roligt när man gör framsteg!!!



1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Det är klart att du kommer hålla nerverna i styr...Lycka till på kommande tävlingar!