onsdag 11 mars 2015

Sol!

Idag har jag varit ute, i stort sett, hela dagen! Jag har ju fördelen att kunna vara ute på mitt jobb och jag kan ofta styra hur mycket vi är ute! Jag jobbar på en förskola!

Idag gick vi ut vid halv 10-tiden! Vi var inne och åt lunch innan vi gick ut igen! Jag slutade kvart över tre! Då åkte jag hem och slängde i en maskin tvätt innan jag gav mig iväg med hundarna! Jag valde att åka upp till Gransjönäsbadets parkering! Först gick vi runt Gransjön!


Sedan blev det ett träningspass på parkeringen! Det känns som om Soyas och min träning börjar landa! Hon är följsam och kontaktsökande när vi är själva! Hon har en underbar stadga i sitt och ligg! Det smäller till i backen när hon lägger sig från sittande! Nu börjar vi träna läggande under gång också! Hon har jättebra fart på inkallningen men inget avslut! Apporteringen gick sisådär! Det kan bero på att jag hade den stora apportbocken! Stå/ställande är inte hennes starka sida men det har vi inte tränat så mycket! Riktigt nöjd med Soya! Däremot fick hon ett busryck när hon skulle hoppa in i bilen! Eller rättare sagt - hon hoppade in och direkt ut igen och sedan ville hon inte komma! Det fick bli ett kast med kopplet mot henne och efter det var hon riktigt följsam! 

Smilla går på tårna i varenda träning nu! Hon är så överladdad och dessutom helt hysterisk på mat och godis! Visst är hon följsam och rolig att träna med men det är lätt så att hon försöker köra sitt eget när hon tycker att det går för långsamt! Vi körde igenom en del av 3;ans moment men också lite rallylydnad (högerhandling)! 

På hemvägen stannade jag till vid gymmet för ett träningspass! Klockan var då halv 6 och det blev en timmes träning! 

På lunchen var jag och hämtade ut ett paket! Nya halsband till hundarna! Hade funderat en hel del på vilka färger de skulle ha! Jag hade ju köpt antiglid-koppel och vill ha något som matchade!


Så här blev det och jag är så nöjd med resultatet! Om jag hade gott om pengar skulle jag köpa massor med snygga halsband!!!






1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Ni har haft en bra dag,ser jag.
Vad är antiglidkoppel?