tisdag 10 mars 2015

Stadspromenad!

Tog mig i kragen och åkte in på en arrangerad stadspromenad med lite träning! Hade väl inte jättestor lust, lite trött och vädret var inte toppen. Det blåste rejält! Men vi behöver sån här träning! Det har varit flera tillfällen förut men jag har inte haft tid och ork att åka in!

Vi var väl ett gäng på ett tiotal hundar förutom mina två som träffades vid Krematoriet! De flesta var bekanta men det var några nya ansikte! Förutom promenaden runt Strömmen blev det en del störningsträning! Väldigt nyttigt för oss!

Smilla är relativt lätt att gå med! Det är när vi kommer allra sist eller det är något att äta i närheten som det blir jobbigare! Soya är inte van vid många andra hundar men fixade det i det stora hela riktigt bra! Visst var det lite drag i kopplet ibland och någon gång stod hon väl på två ben, precis som vanligt! Men hon var glad och hade en hög svans! Hon var följsam och kontaktsökande större delen av tiden! Och hon visade ingen rädsla för någon annan hund!


Efter 1,5 timme i blåst med trevligt sällskap var det dags att åka hemåt! Jag är nöjd med kvällen och jag tror att hundarna också är nöjda och trötta! Soya blev i alla fall glad åt att komma hem! Då kunde hon äntligen kissa......

Inga kommentarer: