lördag 21 mars 2015

Fritt följ!

Idag har Soya och jag varit på kurs hos Ingela! En fritt följ kurs! Jag hade väl inte så jättestora förväntningar på Soya! Min önskan var att hon inte skulle bli så låg! Tips och idéer kunde jag anamma ändå! Nu visade min lilla sötnos en helt annan sida och gick riktigt bra att träna med! Följsam, alert och godissugen blev det en riktigt bra dag med mycket träning och jag är så inspirerad för fortsatt träning! Mycket hade jag hört tidigare men det var också nya bra tips som fick mig att tänka men även tänka om!


Efter fyra timmar kurs kunde jag fortfarande trigga igång Soya med lek! Hon nappade direkt och var fokuserad på mig. Kul att hon fokuserade på mig även om hon var jättetrött och störningar fanns i närheten! 

På hemvägen stannade jag vid Händelö och släppte hundarna i en fårhage! Det blev mycket spring och bus!





Efter att ha fixat några måsten blev det en långpromenad innan hundarna fick mat! Och sedan dess har jag knappt sett Soya!


Först slog hon ihop i soffan men rätt snart försvann hon in i sovrummet och har inte visat sig sedan dess! Och jag kan säga att jag är nästan lika trött som Soya så det blir en tidig kväll!

Inga kommentarer: