söndag 8 mars 2015

Rallyträning!

Eftersom SMHI förvarnat om varmt och soligt väder idag drog jag ihop en rallylydnadsträning på Himmelstalundsfältet! Det blev 5 förare med sammanlagt 7 hundar som tränade. Dessutom var det en "valpträff" på samma ställe förutom allt vanligt folk som var ute och gick! Sol, varmt men lite blåsigt - ett toppenväder att träna i!

Körde med Smilla först! Hon bara älskar att träna och blir väldigt överladdad! Har svårt att vänta in kommandona och passivitet är inte hennes grej! Glad, positiv och samarbetsvillig men alldeles för bråttom! Jag är ändå nöjd med hennes träning!

Sedan var det dags för Soya! Oj, så spännande det var med en ny plats och massor med andra hundar och människor! Hon sköter sig bra men har svårt att fokusera på mig! Ett par, tre steg kan hon följa men sedan måste hon titta på något annat och då tappar hon bort vad hon håller på med! Glad och pigg och periodvis samarbetsvillig! Hon tog godis utan problem och tyckte att bollek var kul! Svansen var inte så låg och hon hälsade på främmande människor! Hon var väldigt nyfiken på alla andra hundar! Det känns som om det finns hopp men vi behöver mycket miljöträning! Hemma, när vi är själva är det inga problem med kontakt och stadga!

Efter träningen tog vi en promenad, alla fem! Ännu mer bra träning för mina hundar och mig!!!! Känner mig så nöjd med förmiddagen!


Tog en timmes träningspass på gymmet på vägen hem! Efter lite mat och ett besök i tvättstugan blev det ännu en promenad i solskenet! Det kändes som de 4 timmar jag hade varit ute på förmiddagen inte räckte! 

Har också hunnit med att städa ut bilen som ska säljas, så nu ska annonsen in, och borsta båda hundarna! Även kloklippning och tandborstning ingick dagens omvårdnad! 

Nu laddar vi för en ny vecka och jag hoppas att det kommer att bli fler soliga dagar!

1 kommentar:

Anna sa...

Tack för en riktigt trevlig dag med hundar och mattar! / Anna Zoe och Morran