lördag 28 februari 2015

Framsteg!

Idag har vi varit på ringträning, Soya och jag! Jag var lite deppig efter förra veckans utställning där Soya var väldigt låg och försiktig! Ett tag tänkte jag ge upp men bestämde mig för att jag skulle kämpa! Nu skulle det tränas i främmande miljöer och med främmande hundar och människor! Hade sådan tur som direkt hittade en "Ringträningsgrupp" på facebook och de skulle ha träning i dag, bara ett par km hemifrån! Självklart anmälde jag mig direkt!

Mellan kl 11 och 13 var det träning på Dog & People! Många nya hundar och nya människor men också en hel del som jag kände igen! Jag tror att vi var 14 ekipage men några hade fler hundar och några var fler personer på samma hund! Ett trevligt gäng med bra stämning! Min tanke var ju bara att vi skulle miljöträna!



Vi trängde ner oss bland massa andra och det blev rätt trångt! Soya var nyfiken men försiktig och svansen höll sig mellan benen! Upplägget var jättebra! Vi delades in i tre grupper (beroende på storlek) och sedan blev det som en riktig utställning! Några varv runt, upp på bordet så att en främmande person fick klämma lite, ett ensamt varv och slutligen när alla hade blivit "bedömda" några gemensamma varv igen! Det var då förändringen skedde! Helt plötsligt har jag en frimodig hund som springer med högt huvud och en härlig svansföring! Kände mig så lycklig!!!



En helt främmande människa plockar med Soya när hon står på bordet! Här visar hon ingen reaktion på att hon är rädd! Hon står still och backar inte utan eller trycker sig mot mig! Känns toppenbra!


Ser ni svansen!? Och ett högt huvud!?





Tack för alla fina bilder, Jimmy Steiner!

Hade påbörjat dagen med en promenad runt elljusspåret i Ättetorp! Efter ringträningen tog jag med hundarna och gick 4-kilometersspåret vid Lillsjön! Det var ju ett toppenväder och vi behövde få rensa huvudet lite grann!










Finaste Soya som har uppfört sig så bra idag!!!

Passade på att stanna till och ta en timmes träningspass på gymmet innan vi landade hemma! Nu blir det inte så mycket mer gjort idag!!!!













1 kommentar:

Isabelle sa...

Härligt med framsteg!!