onsdag 18 februari 2015

Onsdag!

Slutade tidigt idag och hade hoppats på en eftermiddag med sol! Tyvärr blev det inte så. Plusgrader men det blåste riktigt kallt!

Jag tog med hundarna och mötte upp Annelie vid fårhagen i Händelö! Vi har ju inte träffats på ett tag eftersom mina hundar har löpt!


Idag fick vi stifta en ny bekantskap! 


Ett monster! Eller kanske är det två?


Nej, det var Annelies valp Sky! Soya fattade tycke direkt och jag tror att uppskattningen var ömsesidig! Kul hade de i alla fall!


Någon trodde att det var dags för gruppbild!


En härlig runda med mycket spring och bus blev det!

Passade på att storhandla innan jag åkte hem! När jag hade packat upp och gett hundarna mat stack jag iväg till Svärtinge för rallylydnadsträning! 

Soya fick komma med in och miljöträna lite! Det är nyttigt för henne att vara nära andra hundar i en rätt liten lokal (8x12 meter). Lite försiktig är hon när hon kliver in men sedan fungerar det bra! Idag fick hon även sitta bunden medan jag tränade med Smilla! Det gick över förväntan!

Cattis hade byggt upp en klurig och trång bana men Smilla fixade det riktigt bra! Hon var lite överladdad och tog lite vida svänga ibland och även lite extra rörelser när det tog för lång tid innan hon fick kommandona. Men hon var så följsam och arbetsvillig. Kontakten var superbra! Hon fixade konskick och backa ifrån utan problem. Även högerhandlingen fungerade riktigt bra! Idag är jag så nöjd med vår träning!

Inga kommentarer: