söndag 1 februari 2015

Söndag!

Söndag känns bara som en transportsträcka in i en ny vecka! Speciellt när man är så seg som jag är idag! Huvudvärk och riktigt trött! Känns som jag har tappat allt ork! Funderar på om jag håller på att bli sjuk men det vill jag inte!

Har i alla fall fixat två långa promenader under dagen och ett långt träningspass på gymmet! Den  här gången avslutade jag med att prova på löpbandet under 6 minuter. Tidigare har jag blivit så yr när jag går upp på löpbandet så det har bara blivit några korta stunder. Nu till och med joggade jag en stund! Känns som ett stort framsteg! Passade på att handla också när jag ändå var ute och åkte. Skönt att ha sådant gjort!

Ett kort träningspass med hundarna inomhus fick det bli idag! Med Smilla fortsätter jag att traggla ingångar på höger sida, skiftena i fjärren och i dag fick det även bli konskick! Oj, vad det är kul att springa till en kon! Det blir betydligt svårare när jag skickar från höger sida!

Soya fick träna ingångar på höger sida! Med hjälp fixar hon det jättebra men inte utan hjälpen ännu! Hon fick också träna lite skiften och så provade vi att hålla i apportbocken! Hon tar bra och håller utan att tugga men vill gärna släppa den efter någon sekund! Bara att träna vidare!


Kammen används flitigt nu! Soya börjar få små tovor i pälsen! Som tur är tycker hon att det är helt okej att man reder ut tovorna! Även på magen får jag hålla på! Det som är jobbigast för henne är bröstet. Där vill hon inte bli fixad! Hon börjar skifta i färg nu också! Det gråa på ryggen börjar komma fram! Det ska bli riktigt spännande att se vad hon får för kritik på utställningarna. Trevlig är hon och arbetsvillig men jag hoppas att hon är rastypisk också! Min lilla Soya!


Inga kommentarer: