onsdag 4 februari 2015

Onsdagsträning!

Idag var det dags för rallyträning igen! Vi tränar varannan vecka i 50 minuter! Idag fanns det en ledig plats i gruppen innan mig så jag valde att köpa in mig på den platsen och åkte dit för att miljö/social träna Soya! Eftersom det är vinter blir det inte så mycket träning tillsammans med andra hundar och det är det som Soya behöver nu!

Nu var det bara tre andra hundar där! Ann hade två och Maria hade en! Men de skällde lite grann alla tre till Soyas stora fasa (och min glädje)! Det var knappt att jag fick in Soya genom dörren! Men det dröjde nog bara ett par minuter innan hon var med igen! Visst var det lite läskigt att gå nära de andra hundarna men hon gjorde det! Fritt följ, inkallning, apportering, stadga i sitt och ligg, utställningsträning, lite rallyskyltar och som avslutning platsliggning i grupp!!! Min lilla ärta så duktig hon var! Och jag tror att Ann har ett bildbevis på platsliggningen!

Smilla fick också sin träning! Ett bra pass med lite svårigheter som jag tyckte vi lyckades bra med! Konskick är ganska nytt för oss men det gick bra! Backa på höger sida är fortfarande jättesvårt även om högerhandlingen fungerar bättre nu! Vi tragglar ingångar på höger sida med bra bakdelsteknik!


Nöjd med kvällens träning och riktigt inspirerad till att fortsätta! Längtar nu bara efter att våren ska komma så det går att träna utomhus!

Inga kommentarer: