söndag 8 februari 2015

Lika men så olika!

Två individer av samma ras som är så olika! De är dessutom släkt med varandra! Soya och Smilla har samma mormor men deras mödrar kommer ur olika kullar! De är lika glada och positiva och godissugna! Båda två älskar att hoppa upp på stenar! De uppskattar mig och ställer alltid upp! Jag misstänker också att Soya kommer att bli lika arbetsvillig som Smilla är! Men sedan är det nog slut på likheter!


Soya är hoppig och studsig och har aldrig alla fyra tassarna i backen! Smilla står alltid med tassarna i backen! Soya är social och vill vara nära! Hon ligger gärna tätt intill i soffan eller på fötterna! Smilla ligger helst i sovrummet, alldeles själv! Smilla bajsar helst på asfalt, helst mitt på vägen eller framför mina fötter! Soya går undan och sätter sig, gärna i det höga gräset! Soya älskar att åka bil, Smilla vill inte hoppa in i bilen! Smilla sitter däremot tyst när hon är själv i bilen, medan Soya absolut inte vill vara ensam i bilen! Soya står vid dörren när jag tar i kopplet, Smilla ligger kvar i sängen! Henne får man oftast hämta i sovrummet! Smilla går och lägger sig i sängen när hon ser att jag ska till jobbet. Soya studsar vid mina fötter för att få en näve godis utkastad!

Tänk att de har så mycket olikheter men de står mig så nära, båda två! Jag skulle inte klara mig utan någon av dem! Mina allra finaste!

Inga kommentarer: