söndag 22 februari 2015

Utställning!

Idag var det dags för SGVK:s utställning i Motala! Båda hundarna var anmälda, Soya skulle ställas både inofficiellt och officiellt!

Jag var där tidigt eftersom jag vet att Soya tycker att det är läskigt att vara nära så mycket andra hundar, speciellt om de skäller! Brorsan Chans kom samtidigt så det blev ett kärt återseende! Nästa gång hoppas jag att vi kan träffas i skogen i stället!

Soya var låg och ville inte lyfta på svansen. Hon tyckte att det var jättejobbigt och ville ha koll på allt runt omkring! Hon skötte sig bra när det var dags för vår tur i ringen! Svansen var med när vi rörde oss runt men hon reagerar på saker runt omkring ringen och då sjunker hon ihop för att snabbt komma tillbaka igen! Hon skötte sig bra när domaren tittade på henne och stod still även om svansen inte ville visa sig! Tyvärr fick hon inget HP eftersom hon behövde bli lite mer frimodig i ringen!


Kritiken är bra i alla fall och jag är nöjd med vår insats!


För brorsan gick det bättre! Han fick HP och blev BIR (det var bara Soya och Chans!) men blev inte placerad i gruppfinalen!

Så var det dags för den officiella utställning! Där var det en holländsk domare så det var 44 schappar anmälda! Soya gick i juniorklassen tillsammans med tre andra! Första varvet gick bra att springa med svansen uppåt men de sista varven blev jobbiga. Svansen var fortfarande uppåt men det var svårt att hålla upp huvudet!

Hon skötte sig bra i ringen och kritiken är bra, men domaren tyckte att hon fortfarande var valpig! Här fick vi VG och det är inte fy skam på den första utställningen och dessutom för en holländsk domare! 

Sedan fick Soya sitta i buren och det klarade hon galant! Inget skällande där inte!

Och så var det dags för Smilla att ställas i öppen klassen! Jag tror att det var 8 eller 9 tikar i klassen! 6 stycken fick excellent, däribland Smilla men sedan blev vi placerade som nr 5!



Jag är riktigt nöjd med Smillas insats i ringen! Hon var pigg, alert och arbetsvillig!

Och precis som vanligt på utställning träffar man många, både gamla och nya vänner, som man kan prata med! Jag har haft en riktig trevlig dag som avslutades i en hage på Händelö och en bit mat hos syrran! Nu blir det en tidigt kväll så jag orkar jobba en vecka! 












1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vad duktiga tjejerna var. Grattis till fina prestationer.