fredag 30 september 2011

Träning!

Tredje dagen jag är hemma från jobbet men idag var jag lite piggare i kroppen och passade på att ta ett kort träningspass med hundarna. Har inte tränat lydnad på en vecka och imorgon ska vi tävla! Nåja, vi tränar ofta lite på promenaderna och det har vi faktiskt gjort den här veckan också även om det inte har blivit lika mycket som vanligt!


Började med Smilla! Hon är viktigast just nu! Har tänkt mig att det kanske ska kunna bli ett förstapris i morgon! Linförighet, inkallning och ställande gick jättebra och jag är riktigt nöjd! Men sedan kunde hon inte sin paradgren - läggandet! Det bara inte funkade. Kanonsnygga ställanden varenda gång! I onsdags när vi tränade på promenaden var det ett klockrent läggande men inte idag.... Förhoppningsvis funkar det imorgon! Problemet är att jag kommer att bli nervös. Funderar redan nu på dk eller ej. Ska jag träna mer ikväll, eller hoppas på att det funkar imorgon!?


Siris träning gick jättebra. Hon var riktigt alert. Körde lite höger tass med klicker och det funkar bra, med tanke på att det är tredje dagen vi tränar! Fritt följ och inkallning gick också bra, även om avslutet på inkallningen inte blev så snyggt. Tränade också lite rallylydnad med Siri.

Nöjd med träningen! Nu hoppas vi bara att vi har turen med oss imorgon när vi ska tävla med Smilla i Katrineholm!

1 kommentar:

Quila o Ronja sa...

Oj då, har du varit sjuk :-( Massor av lycka till i morgon på tävlingen!!! Och hoppas du mår bättre.
Sv. Det är livskvallitet på fjället. Man laddar liksom batterierna.
Krya på dig!