måndag 19 september 2011

Träning!

Ikväll var det dags för träning på Rödmossen. Vi var där i god tid och byggde upp en klurig agilitybana med 10 hinder (hopphinder, slalom och den böjd tunnel på slutet).


Det är jobbigt att vänta....



Jag passade på att träna lydnad med Smilla medan jag väntade på de andra. Vi jobbar jättemycket med positionen och vändningarna. Hon har bra kontakt och vill mycket men kommer ofta lite för långt fram och då blir det lite "snurrar" istället!


Ett lyckat platsligg!


Uppletande är inte riktigt Smillas grej, men hon tycker att det är kul när hon fattar......

Sedan blev det agility för hela slanten! Tyvärr blev det inga bra bilder.....

Smilla hoppade banan jättebra när hon fick vara på min vänstra sida! Det betydde att jag fick springa mer......

Siri for fram som en virvelvind och hoppade allt från alla möjliga håll. Rätt eller fel spelade ingen roll, bara hon fick hoppa.... Till slut fick vi till banan som det var tänkt och både Siri och jag var lyckliga! Ja, Siri var ju lycklig hela tiden......

Vi avslutade med en stunds lek och bus!


Det är till att vara populär, nästan som Cesar Millan.....







Vi lyckades att få alla hundar på samma bild! Och alla var stilla en liten stund!



På andra sidan vägen går hästarna. De är lite nyfikna på vad vi gör!

Blöt om fötterna, lite trött och hungrig åkte jag hem.


Fötterna fick värmas av de nya hemstickade raggsockorna som jag fått av mamma!

Nöjd med träningen, slappar vi nu i soffan!

5 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Det där låter som en rolig träningskväll med gänget! Jättefina foton har du fått ihop också :-)
Jag har också en mamma som stickar snygga, varma raggsockor till mig. Visst är vi lyckligt lottade?

Sofie sa...

Härlig att du fick med alla hundarna på bild. Det brukar ju inte vara det lättaste ;) Ni ser ut att ha haft en bra träningskväll med lyckliga hundar.

Quila o Ronja sa...

En lyckad kväll, låter det som ;-) Vad härligt!
Hahaha, inte det allra lättaste med många vovvar på samma bild. Alla tittar dessutom åt samma håll......jaa, nästan, hihi
Fina sockar :-)

desperat hemmafru sa...

Oj vad roligt ni ser ut att ha! Jag blir lite avundsjuk på era aktiviteter. Det hade varit kul att få prova. Gärna på svenska. :-)

Siriosmilla sa...

Vi har roligt när vi tränar och det är det viktigaste!!!!