torsdag 15 september 2011

Hundglädje

Efter tre dagar med mycket jobb blev det äntligen dags för en "hunddag" igen! Nu går det ingen nöd på mina hundar när jag jobbar för de är hos mamma och har det bra. Promenader och mys men kanske inte så mycket stimulans! Det är nog mest jag som har dåligt samvete över hundarna, men ikväll skulle det bli mycket hund!

Eftersom vi skulle träna agility vid Rödmossen, stannade vi till vid Skiren och gick en sväng.


Finns det något bättre än att tillbringa en stund med sina hundar i en skog. Solen sken, vattnet glittrade och hundarna busade.

Efter promenaden åkte vi till Rödmossen. Det var bara Elisabet och jag så det blev mycket träning.


Siri bara älskar agilityn. Hon hoppar allt man pekar på och fullkomligt älskar tunnlarna. När det blir fel, beror det på mig, men Siri är lyhörd, vänder om och fortsätter sedan med full fart!


Smilla är också kanonduktig med tanke på att vi bara tränat ett tiotal gånger. Med tydlig handling tar hon hinder, tunnlar och slalom. Problemet är att hon inte fixar att vara på höger sida om mig! Varje gång jag tränar agility tänker jag att det ska jag öva på till nästa gång och varje gång upptäcker jag att jag inte har gjort det!

Körde lydnad med Smilla också. Vilken underbar hund att köra lydnad med. Är i och för sig lite för långt fram på linförighet och fritt följ men vilken kontakt hon har!!!!

Är så nöjd med träningen idag och tror att hundarna också är det!


Om jag inte får något godis kan jag hämta själv.....


Handlar det om godis finns det flera som kan hjälpa till!

2 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Håller med dig fullständigt!!!
Det finns nog inget bättre ;-)Bilderna beskriver det bra.
Vad kul att träningen går så bra!

Quila o Ronja sa...

Tack för grattis!!! Kul när det går bra, även om det var en inoff ;-) Joo, det är klart vi kommer ställa flera gånger. Skulle vara riktigt kul om man kunde knipa två cert till, hihi
Ha det gott