söndag 4 september 2011

Hur svårt kan det vara!?

Har bestämt mig för att lära Smilla att trampa på en papperstallrik! Siri lärde sig det ganska enkelt och jag har haft en hel del nytta med det. Tanken från början var att jag skulle ha hjälp vid kontaktfälten men istället har det blivit en ovärderlig hjälp när jag tränar rutan med Siri!


Som sagt var, med Siri var det inga problem. Hon fattade ganska snart att det gällde att ställa tassen på tallriken. Hon tycker dessutom att det är väldigt kul! Men, Smilla...... Vi har provat ett par gånger förut, bara lite kort men med samma resultat!









Om man inte riktigt förstår så lägger man sig ner! Visserligen kan det hända att tassen (eller magen, nosen eller svansen) träffar papperstallriken men det är inte det jag vill. Här är det en nackdel att hon är så snabb på läggandet! Nåja, det är väl bara att traggla vidare men hur svårt kan det vara att sätta en tass på en papperstallrik!

3 kommentarer:

Rudi och matten sa...

Hahaha! Jo, det där är en övning som Rudi älskar och jag försår om du undrar : Hur svårt kan det vara?

Anonym sa...

Tips! klicka något tidigare innan hon kommer till tallriken. Du kanske har provat det? Sussi

Siriosmilla sa...

Tack för tipset Sussi! Tyvärr har jag inte använt klicker på Smilla..... Får väl börja göra det!