lördag 24 september 2011

Djurparksbesök!

Idag var det äntligen dags för ett besök på Kolmårdens Djurpark!


Insåg att det jag inte varit där sedan Enzo var liten och han föddes 2006, alltså är det fem år sedan. Nåja, det spelade ingen roll, jag kände mig riktigt välkommen ändå!


Det var mamma, systerdottern Julia och jag som tillbringade en riktigt solig och fin dag i djurparken!


Vargen, hade jag stora förväntningar på men de låg still hela tiden!


Präriehunden var en riktig sötnos!


En riktig sköning!


De här skoghundarna var så gulliga att man ville ta med dem hem!




I den toppenhärliga fågeluppvisningen ingick det många olika sorters fåglar!


Snöleopard!


Infrusen mat fick tigrarna att sysselsätta sig med!


En otroligt söt asiatisk vildhund!


Även de här hundarna fick fryst mat och det var fascinerande att se hur de löste problemet när maten flöt iväg i vattnet!


Även vi behövde lite mat!


I väntan på delfinshowen! Tyvärr blev det inga bra bilder på delfinerna men showen var bra!


Ett fascinerande djur som jag gärna skulle vilja träffa på riktigt!


En ståtlig sjöbjörn!


Vi provade den nya linbanan men jag tyckte inte att den var någon höjdare! Den gick lite för fort, dessutom åkte vi tillsammans med ett yngre par, där tjejen var väldigt otrevlig. Vi missade också att man kunde sätta på en högtalarröst för att få guidning!





Utsikten från linbanan var fantastisk!






Apor är intressanta djur som man kan ägna mycket tid åt!


Surikaten är också en pigg och söt liten varelse!

Det här och mycket mer fick vi se idag! Det var en solig och trevlig dag och det kommer inte att dröja fem år till nästa gång!

3 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Vilka fina foton! Men VAR var Siriosmilla undrar Rudi oroligt?

Siriosmilla sa...

Siri och Smilla fick inte följa med (tyvärr). De var ensamma hemma och sov gott i min säng!

Julia sa...

Massa fina bilder blev det ju! :D