måndag 26 september 2011

Botten och toppen!

Eftersom jag känner mig lite stressad av omorganisationen på jobbet har jag fördelen att få gå till Previa (företagshälsovården) för lite stresshanteringshjälp. Idag var andra tillfället och jag har jobbat mycket med de situationer som stressar mig och känner att det fungerar mycket bättre. Däremot känner jag mig alltid trött och tycker inte att orkar fokusera ordentligt. Vi diskuterade vad som tar energi och vad som ger energi. Det blev ett jobbigt samtal som slutade med att tårarna bara rann, av ren trötthet och frustration. Trots allt känns det bra även om det samtidigt känns botten!

Som tur var, väntade Annelie, Martin och Theo på mig och hundarna! Det blev ett par härliga timmar på Koludden med prat, skratt, fika, träning och lek!













Det blev ett toppenslut på den här dagen! Det är bara att inse att hundar, vänner, fika och en stund ute i naturen är det som ger energi!

4 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Usch vad jobbigt, men vilken lyx att få gå någonstans och prata om eländet!
Hundar och naturupplevelser i goda vänners lag kan göra underverk.

Annelie sa...

Precis det är så det är.... vänner, natur, fika och de älskade fyrbenta vännerna är balsam för själen!
Vilka fina bilder du fick idag, härligt att se!
Du fixar det här Brita, du har så mycket mer än jobb , tänk på det!
Kram

Linda sa...

Tur att du har hundarna och naturen och goa vänner! Omorganisationer är oftast jobbiga även om de är bra..
Fick just höra av en förskolärare att hon blivit sjukskriven pga stress så var rädd om dig!

Lyckopiller sa...

Jobbig situation.....men en sån här gång är de fyrbenta guld värda!