fredag 2 september 2011

Bil!

Jaha, då har man blivit bilägare igen! Det var ganska många år sedan, för sista tiden har jag delat bil med mamma. Kände nu att det var dags att köpa en lite större bil för att få ordentlig plats med hundarna - alltså skulle det bli en hundbil. Eller om man vill verka lite proffsig - en liten kombi!

Jag kan inte ett dugg om bilar så jag har fått hjälp. Valet föll på en peugoet 307. Kanske man skulle ha valt ett märke som är lättare att stava till!

Efter en något ambivalent säljare som hade svårt att bestämma sig, blev bilen min i tisdags. En blå! Nej, skämt åsido, en peugoet 307XT 1,6, årsmodell -03. Lite skavanker i lacken men rejält genomgången och servad!

Eftersom det var riktigt slitna sommardäck (olagliga) på bilen har jag inte kört den förrän idag. Nu är däcken nya och vi susar fram på vägarna!








Än så länge är jag riktigt nöjd med bilen, men jag har bara kört knappt 10 mil.....

3 kommentarer:

Linda sa...

Ser bra ut :) Vi kollade på en sån modell innan vi till slut valde renault (som inte heller är så jäkla lätt att stava till ;) )

Annelie sa...

Stort GRATTIS till bil! Ser urfin ut! Blir kanon att susa fram med på vägarna!

Britt Marie o Rudi sa...

Snygg! Grattis!