måndag 2 april 2012

Måndag!

Våren kom men försvann snabbt igen! I morse när jag åkte till jobbet visade biltermometern -7 och blåsigt var det men det fanns hopp om att solen skulle visa sig under dagen. Idag blev det bil till jobbet. Hundarna kunde nämligen inte vara hos mamma utan fick klara sig själva när jag jobbade. Jag tycker att det är bra att de blir vana vid att vara hemma själva ibland, dessutom jobbade jag kort dag idag och vi skulle träffa Annelie på eftermiddagen!


Det blev en koppelpromenad runt Marieborgs Folkhögskola idag! Nyttigt för både mig och hundarna att gå i koppel tillsammans med kompisarna.





Några vårtecken fanns det!


Självklart fick hundarna springa lösa en stund! Jag gjorde ett försöka att ta en gruppbild men en hund var ute på ett eget race!


Martin och Smilla satt still en stund, tills virvelvinden Theo kom farande!


Stubbträning!


Vackraste Martin, trygg och stabil!


Virvelvinden Theo kan faktiskt vara still en stund!


Full fart på Theo och Smilla!


En laddad Siri bara väntar på att Annelie ska ropa på henne!


Min härligaste Smilla som vilar sig bland blommor och blad!


Vackraste Siri njuter av våren!


Efter promenaden fikade vi hos Annelie. En trött Siri snodde Bia-bädden för Martin och Theo!

Passade på att uträtta lite ärenden på hemvägen. Har dessutom hunnit med att gympa i kväll. Det blev ett pass med afro-dans! Kul och svettigt men svårt! Jag är lite för stel i höfterna, vågar inte riktig gunga loss! Det spelar nog inte så stor roll, huvudsaken är att man rör på sig!

2 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Härliga bilder från en skön (läs, säkert kall) promenad. ;-)
En dag, stöter vi nog på varandra någonstans. Vi tycks ofta gå på samma ställen :-)
Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Ja usch vad kallt det blivit igen :( Tur ändå att solen värmer en hel del, ja om det inte blåser förstås.

Vilka fina blommor som ni har hos er, man blir verkligen glad när det börjar att komma lite färg ute :)

Inte lätt att få till nån gruppbild när dom far omkring som yrväder ;)

Kram