söndag 29 april 2012

Intensiv dag!

Som vanligt är det fullt upp på helgerna! Det är så mycket som ska hinnas med. Söndagar har jag alltid kurs och som vanligt åkte vi dit en dryg timme tidigare för att träna själva! Vi hade gjort i ordning en stor korvpåse, som tyvärr låg kvar hemma på köksbänken! Som tur var hade jag lite Frolic i fickan!

Började med Siri som fungerade bra! Fritt följ gick bra, inkallningen, fjärren och apporteringen gick jättebra, läggandet är sisådär men vi jobbar massor med det men rutan fungerade inte idag.

Smilla är lite ofokuserad. Hon kan gå jättebra en lång bit och helt plötsligt tittar hon åt ett annat håll och är långt ifrån mig! Inkallning, läggande och ställande är jag jättenöjd med. Apporteringen går sisådär. Vi påbörjade också lite fjärr och det fungerade riktigt bra!

Tränade också lite rally med båda hundarna och känner mig rätt nöjd! På kursen körde vi också rally! Jättekul eftersom kursdeltagarna var så duktiga!

Hem till stugan för att packa och plocka i ordning. Nu dröjer det två veckor till nästa gång vi kommer! Hem till Åby för att packa upp och sedan vidare till Kvarsebo!


Det blev ett gäng som gick en härlig skogpromenad. Det var många hundar som jag inte träffat tidigare och flera av hundarna var inte vana vid att umgås med andra hundar!









En del konstiga typer bor det i Kvarsebo!



Självklart måste man sitta på en sten!




Utsikt över Bråviken!

 






Efter promenaden stannade vi på Café Margit och fikade!



Blommor utanför entrén är inga konstigheter!


Men att ställa ut toalettstolen och plantera blommor i den!?
 
 

 Ja, sköna maj är snart här! Premiär för caféet är 1 maj och det kan verkligen rekommenderas! Trevligt fik med gott fikabröd!


Det var många som var fikasugna!

När jag ändå var ute och for passade jag på att handla. Kom hem kl halv 8, hungrig och trött. Nu har jag fått i mig mat och ska snart hoppa i säng eftersom jag ska jobba i morgon!

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilken trevlig idé med hundpromenad. Roligt med rallylydnaden idag.mycket att tänka på.