lördag 14 april 2012

Hur bra kan man ha det?

Igår regnade det hela dagen! Det var grått, trist och tråkigt. Idag vaknade jag upp till en solig dag, även om det var lite kalla vindar på förmiddagen!

Som vanligt på helgerna har det blivit mycket hund! Två långa promenader - 1,5 timme på förmiddagen och drygt en timme på eftermiddagen!


 Det var glada, pigga hundar som sprang och lekte i skogen!

Några vårtecken såg vi!

Vi såg stora fåglar.....
                                                  
och några mindre......

och några pyttesmå flygfän!

Några vitsippor hittade vi också!

Vi har hunnit med att kratta lite på tomten! Det är inte min favoritsysselsättning men ibland är det ett måste! En liten del av tomten blev det i alla fall!

Lydnadsträning är desto roligare och det har det blivit idag! Riktigt bra träning dessutom som jag känner mig nöjd med!


Här är en som väntar på att få träna! Bilden är tagen genom fönstret och Siri satt så där hela tiden som jag tränade med Smilla!

                      

 Matte, skynda dig! Du sa ju att vi skulle gå på promenad!


Ibland blir man lite trött och måste vila en stund!


Två glada hundar i solskenet!


 Vi kan faktiskt titta framåt också!



Smilla njuter av solskenet!


 Fin bild på Siri i solskenet!


Solen och skogspromenader med mina glada hundar är det bland det bästa jag vet! Det är ett bra sätt att ladda batterierna inför ännu en arbetsvecka!


8 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Ja, vilken underbar vårdag vi fick idag! Och den här kvällen är ju gudomlig! Vore jag inte hungrig skulle jag inte vara inomhus!

Linda, Inez, Drömma sa...

Jag var oxå på landet idag, men det blev varken krattat eller städat... jag satt i solen och läste och fikade och tog en sväng i skogen...

Grabbarna boys sa...

Ja, vilken dag ni fick....efter regn kommer ju solsken!!
Vov från grabbarna boys!

Anonym sa...

Hade gärna haft lite av eran sol idag ;)
Sussi

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Roligt att ni fick en så fin lördag i Julita. Här började snön smälta först på eftermiddagen. Så ni har också sett tranorna.

Arlo sa...

Så klart vi ska promenera i morgon! Hör av er!

Elin sa...

Härligt med så mycket bilder att få titta på =)

Katarina sa...

De ser verkligen glada ut, dina tjejer!