onsdag 28 mars 2012

Semester!

Jag har tagit semester i två dagar, onsdag och torsdag! Dels för att jag är så otroligt trött och känner att jag måste vila innan jag blir sjuk och dels för att hinna med allt som jag inte hinner annars!

Vaknade självklart kl 5 första gången i morse men vände på mig och somnade om igen. Tittade på klockan ett par gånger men halv 8 var det dags att stiga upp. Njöt av en lång frukost innan jag lämnade hundarna hos mamma. Det är alltid "pensionärspromenad" på onsdagarna och "tanterna" blev inte så glada när jag skulle vara ledig! Alltså fick hundarna ett par timmars promenad vid Marmorbruket medan jag var hemma och fixade!

Jag har hunnit ställa fram och torka av utemöblerna samt sopa uteplatsen och städa bland alla krukor! Fönstren i sovrummet är tvättade, allt i sovrummet är avtorkat och golvet dammsuget och skurat!

Vädret har varit skapligt hela dagen men fram på eftermiddagen började det att regna. Smilla och jag skulle ju på hundkurs i kväll och det kändes mindre kul med regn!

Tänkte passa på att gå in på Lager 157 när jag åkte genom stan på väg till hundkursen. Jag har aldrig varit där men har hört att de har billiga och bra basplagg! Hittade inga kläder som passade mig men fick däremot ett SMS från Ingela om att hundkursen var inställd pga spöregn. Tur att jag inte hade kommit längre än till Norrköping! Stannade till på Maxi för att handla lite och tog sedan en promenad på Koludden med hundarna. Det blev lite träning också!

Väl hemma blev det mat och sedan har jag hunnit med att städa badrummet! Nu ger vi upp för ikväll och satsar på att hinna resten imorgon!

3 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Skönt med lite semester :) Här har det ju också blivit några dagar ledigt. Bara hoppas att det är rätt tid på fredag nu så jag måste ta ut flera semesterdagar. Man vet ju inte heller om man får ledigt, fast får jag inte så är jag nog fräck och sjukskriver mig. Vill ju inte missa Vinjas parning.

Kram

Sandra sa...

Så klokt att ta sem innan man brakar ihop

Sofie sa...

Härligt med semester och ibland behöver man verkligen lite semester. Har själv tagit mig en från pluggandet pga allt elände som har varit. Men det blir ju lite mer att ta igen sedan i stället men det kan det vara värt