måndag 5 mars 2012

Rivstart!

I morse kl 5 ringde telefonen. Jag hade precis klivit ur sängen, så jag blev inte väckt. Det var kollegan som ringde, sjuk naturligtvis. Kunde jag åka till jobbet kl 6 istället för kl 7? Jo, självklart! Det var bara att sätta fart.

Släppte in hundarna hos mamma strax före 6 istället för kvart i 7. Hundarna gjorde som vanligt och smög ner och la sig i sängen. Tyvärr uppmärksammade inte mamma vad klockan var utan klev upp, mycket tidigare än hon behövde!

Gråkallt och ruggigt har det varit idag men Annelie och jag bestämde oss ändå för att gå en promenad!


Idag blev det en koppelpromenad i skogen eftersom Theo har lite växtvärk och ska ta det lugnt. Det är jättenyttigt för mig också att ha mina hundar kopplade i skogen, speciellt tillsammans med andra hundar. Oftast när vi går i skogen springer hundarna lösa!


Vi träffades på Gransjönäsbadets parkering och gick sedan runt Stora Gransjön!


En riktigt fin runda och dessutom var det skönt ute.


Idag hade jag bara lilla kameran med mig så bilderna är inte de allra bästa!


Den allra sötaste Theo!


Stoltaste Martin på spaning!

Jag passade på att träna lydnad med hundarna på parkeringen innan jag åkte hem!


Som vanligt studsade Siri av glädje när hon fick träna. Nöjd med alla moment, till och med fria följet börjar kännas bra. Missade första skicket till Rutan men det var mitt eget fel. Siri hade nämligen koll på var apportbocken låg och sprang och hämtade den istället! Efter att ha flyttat på apporten fungerade det bra!


Även Smilla var träningsvillig. Linförigheten gick sisådär. Hon är inte riktigt med i svängarna nu när jag går lite annorlunda, men det blir nog bra. Idag hade hon i alla fall riktigt bra kontakt. Ställande, läggande och inkallning gick jättebra!

Jag har även hunnit med ett välbehövligt besök hos frissan!

Nu blir det lugnt resten av kvällen. Känner mig lite "mör" i korsryggen och lite rosslig i halsen. Har även hostat en del. Jag har inte tid och lust att bli sjuk!

4 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Jag tycker de här bilderna duger alldeles utmärkt :) Det ser ut att ha varit en jättetrevlig prommis och vacker!

BMW o Rudi sa...

Fin promenad ni hann med när du fick börja tidigare på morgonen! Du är klok som passar på att träna här och där, det är jag dålig på...

Ann-Margret o Vinja sa...

Ni verkar fått en härlig promenad även om inte solen lyste så mycke. Får hoppas att ni kan få lite mera av den tills i morgon :)

Tycker korten blev jätte fina även med lilla kameran, finns inget att klaga på där inte.

Vad praktiskt att hinna få till ett litet lydnadspass också efter promenaden :)

Kram

Sandra sa...

ghaaa vad tidigt...jag hade avlidigt...hundarna med tror jag ;)