lördag 17 mars 2012

Rallylydnadskurs!

Idag hade jag rallylydnadskurs igen! Det är jättekul att ha kurs och det finns ett stort intresse för att lära sig rally. Nackdelen med kurs är att jag inte hinner träna med mina egna hundar. Idag var det inget problem. Smilla gick som vanligt med min mamma. De är jätteduktiga! Systerdottern Julia var också med och lånade Siri. Det här var första gången som Julia körde rallylydnad och dessutom har Siri och hon knappt tränat något tillsammans. Men vilket ekipage! Siri var otroligt alert och hade kanonkontakt, Julia jobbade jättebra!

Jag är så nöjd med mina hundar och mina handlers + alla andra kursdeltagare!

4 kommentarer:

Julia sa...

Men åhh, tack Brita! Det var jättekul att träna med en hund som verkligen kan! Du har en superfin hund som är otroligt vältränad och arbetsvillig! Henne kan du vara stolt över! (Smillis med såklart!) En riktig drömhund, Siri. :)Positiv och glad!

Britt Marie o Rudi sa...

Men så kul att du har tillgång till extramattar när du har fullt upp! Och kul att få se sina egan hundar jobba med andra!

Anonym sa...

Du har ju löst det strålande, med träning av dina hundar.
Sussi R Brottman

Quila o Ronja sa...

Vad roligt att ha egna handlers. Då får man ju möjlighet att se sina hundar på ett annat sätt.
Kul att dina kurser är så uppskattade.
Kram