tisdag 26 november 2013

Water Treadmill

Förstår inte att mina dagar ofta är så intensiva. Inte underlig att jag är trött! På jobbet var det personal borta och inga vikarier gick det att få tag i! Visst det fungerar men man blir lite sliten. Kom iväg sent från jobbet, ja 5 minuter gör massor när man har bråttom! Hem och hämta Smilla och in till stan för sista kurstillfället! Idag var det riktigt kul med flera övningar med vittringsapporterna! Kallt var det och jag var glad att det är sista tillfället! Jag var dessutom tvungen att åka tidigare (efter en knapp timme) men det gjorde inget för jag var riktigt frusen.

Full fart mot Norsholms Djursjukhus där jag var inbjuden av Kolmårdens Hundklubb på en föreläsning om fysträning! Spännande och intressant men gav en hel del dåligt samvete..... Egentligen skulle inte Smilla ha varit med eftersom hon borde ha varit nyopererad, men nu fick hon följa med in och tillsammans med fyra andra hundar chansen att prova på Water Treadmill!


Lite ruggigt var det att gå in i det jättestora akvariet! Jag var tvungen att följa med Smilla upp på rullbandet en gång innan hon gick in frivilligt! Men sedan skötte hon sig jättebra! Inga häftiga reaktioner när vattnet kom och hon gick på bra. Periodvis hittade hon den fasta kanten och ställde sig där med en tass men det blev bättre och bättre! Nu var det ju bara några minuter men väldigt kul och psykiskt tröttande! Spännande att få testa nya saker!

Inga kommentarer: