söndag 24 november 2013

Sol!

Idag skulle det bli sol, alltså ett toppenväder för utevistelse! Sol var det och där var det skönt, men det blåste och i skuggan var det riktigt kallt!

Jag hade bestämt att träffa Bibban och Carro på Norrköpings Brukshundklubb vid halv 11-tiden för lite träning! Eftersom jag ändå skulle åka i väg, valde jag att gå morgonrundan i Hallberga-skogen innan träningen! En ny spännande plats med mycket dofter men även en del stenar!


Det blev ett två timmar långt och mycket bra träningspass! Både Bibban och Carro körde med två hundar var och dessutom kom det en tjej med en schäfer som var med oss och tränade! Jag är riktigt nöjd med Smillas attityd till dagens träning och det mesta gick jättebra. Lite småsaker, men så är det alltid! Vi måste hitta ett bra sätt att få till ställandet i rutan men jag fick bra tips av Bibban och Carro så det känns bra!


Platsligg!


Attack....



Full fart!



Något stillsammare, metallapportering!

Efter träningen fick Smilla busa med Felix och Härja. Hundar som hon aldrig träffat förut! Hon tyckte att det var lite läskiga, men det gick riktigt bra! 

Sedan var det dags att åka ut till skogen med Annelie och Ancki! Annelie träffar vi ofta men Anckis hundar har vi inte träffat tidigare, förutom på lydnadskursen och då är det träning som gäller! Men det blev inga problem! Smilla samsades med de fyra gyllene hundarna som om hon inte gjort annat!















Gruppbilden som jag hann med att ta!


Bilden som Ancki tog med Annelies kamera!

Vi lunkade runt en stund i skogen medan hundarna röjde desto mer! Full fart! En god fika och en härlig pratstund i solen gjorde att vi stannade ett par timmar i skogen! Lite frusen, trött och hungrig vände vi hemåt! Smilla la sig en stund i soffan när vi kom hem, men ganska snart försvann en trött hund in i sovrummet. Hon gav sig tillkänna när matskålen ställdes ner men sedan gick hon och la sig igen! 

Ja, det har varit en härlig hunddag!





Inga kommentarer: