tisdag 12 november 2013

Tisdag igen!

Vaknade i morse med dunderhuvudvärk, knappt så jag tog mig upp ur sängen! Eftersom jag öppnar på tisdagar var det bara att försöka ta sig ut till medicinskåpet och plocka fram en tablett! Huvudvärken släppte någorlunda så kl 6 var jag på jobbet. Tror att huvudvärken beror på spänning.  Det var jobbigt att åka till Siris uppfödare i söndags. Jag är också orolig för Smillas operation imorgon även om den är planerad och det är jag som har bestämd det! Men jag är jättenervös för att de ska hitta något annat eller att det inte går bra. Det blir första besöket på Norsholm sedan de jobbiga besöken med Siri och hämtningen av askan!

En grå och trist tisdag har det varit. Mycket barn på jobbet och regn hela dagen! Då kan man inte riktigt vara ute så mycket som man vill. Dessutom  är det en hel drös av våta (och sandiga) kläder som ska hängas in i torkskåpet! Definitivt inte min favoritsysselsättning....

Eftermiddagen skulle, som vanligt, tillbringas med Annelie, Martin och Theo. Idag skulle vi ha fika med oss på promenaden! Vi bestämde oss för en promenad på Koludden. Tyvärr regnade det så både kamera och mobil fick ligga kvar i bilen. Regnet avtog och det blev en riktigt skön runda! Vi avslutade med lite träning! Smilla fick köra lite fritt följ, lite fjärr samt sättande och läggande under gång! Hon var riktigt pigg och alert! Det var riktigt kul att se när Annelie körde med Theo! Det var så länge sedan jag såg deras träning! En fokuserad och samarbetsvillig hund som verkligen ville göra sitt bästa! Vilka framsteg!

Passade på att handla på vägen hem, både mat till Smilla och till mig! Har tvättat en maskin, schamponerat Smilla och diskat ikväll. Annars gör jag mest sådant jag inte borde göra och undviker det som borde göras! Nåja, det finns ju en dag imorgon också!









Eftersom det inte blev några kort idag blir det gamla bilder istället! Om man får välja kan man lika gärna ta bilder man tycker om, därför blev det en del soliga bilder och självklart fick Siri vara med!





1 kommentar:

Eva sa...

Och även Selma fick vara bra. Det kommer att gå bra imorgon, både för smilla och dig.