fredag 1 november 2013

Stockholm!

Igår var vi i Stockholm; syrran, syskonbarnen, Teodors flickvän Emma och jag! Eva hade fått ett besök på Abba museet i födelsedagspresent av Julia!

Eva fixade resan och hade hittat ett billigt och bra bussbolag, Blåklintsbuss! Vi åkte från Norrköping kl 9 och kom tillbaka igen kl 20! Vi gick en kort sväng på stan innan vi åt lunch på kulturhuset!



Efter lunchen tog Eva, Julia, Greta och jag spårvagnen ut på Djurgården, till ABBA museet! Teodor och Emma hade valt att gå runt på stan istället!



Självklart var vi tvungna att fotas som ABBA!


Ett spännande och fängslande museum som är värt att besöka!


Det fanns mycket att titta på!



Det gick att dansa, klädda som ABBA-medlemmarna också!


Foto, berättelser, riktiga saker och dockor! Det fanns så mycket att se!


Den här filmsnutten hade jag missat!


Nöjda!


Efter besöket tog vi spårvagnen tillbaka! Vi gick till Gamla stan! Först blev det en fika och sedan gick vi en runda!


Det här var en mysig affär! Fullt med änglar och tomtar! Helt min stil!


En bit av skyltfönstret som gjorde att vi gick in! Mängder av tomtar och änglar hade kunnat få följa med mig hem!


Några tomtar blev det i alla fall! Annars blev det inte så mycket mer shoppat! Jo, en tunika och en CD-skiva, dock inte ABBA utan Gyllene Tider! 

Jag är i så nöjd med mitt Stockholms besök!

Inga kommentarer: