lördag 19 november 2011

Vilken dag!

Det här var tänkt att det skulle en toppenhelg med rallylydnadsinstruktörsutbildning i Söderköping! Tyvärr började dagen inte så bra. När jag skulle åka hemifrån skrapade det som bara den i bilen. Tänkte att det var bromsarna som låg på, men kände direkt att det gick inte att köra! Valde då att ta mammas bil istället eftersom jag skulle lämna Siri hos henne. När jag hade kört ut den bilen ur garaget tyckte jag att det var väldigt dåligt med luft i ett framdäck. Jag hade kollat däcken igår när vi bytte till vinterdäck och fyllt på där det behövdes. Misstänkte nu pyspunka och vågade inte ta den bilen till Söderköping. Ringde istället till syrran och fick ta deras lilla bil. Lämnade över allt bilansvar till syrran och åkte på instruktörsutbildningen.

Ett gäng med sju trevliga tjejer skulle gå utbildningen. Teori och praktik har blandats under dagen och det har varit väldigt kul! Jag ser fram emot morgondagen! Smilla, som har varit med hela dagen, är nu supertrött och sover gott i sin bur! Imorgon ska Siri få följa med istället!


Hur har det gått med bilarna då? Ingen punka på mammas bil även om det såg ut att vara lite luft! Min bil står på verkstaden. Någon fjäder (eller liknande) som har gått sönder och hamnat så illa att den skrapade sönder hela däcket! Hoppas att de kan fixa det i början på veckan och att det inte kostar alldeles för mycket!

Nu längtar vi till morgondagen och fortsättningen på instruktörsutbildningen!

3 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Som sagt, tur att du har stor och närboende släkt med bilar!
Hoppas kursen är lika bra i morrn!

Annelie sa...

Vilken start på dagen, tur att du har stor familj där ute, annars fanns ju lilla jag bara några km ifrån.
Hoppas att ni får en hel härlig dag imorgon på kursen!
Kram

Quila o Ronja sa...

Meeen, vilken jäkla start på dagen :-( Bilar, som dessutom låter konstigt, är INTE kul!!!
Skönt att kursen var kul, hoppas det var lika roligt i dag!
Sv. Tack snälla du :-)
Kram