söndag 27 november 2011

Inofficiell utställning i Enköping!

Idag blev det en tur till Enköping. Annelie och Theo skulle åka och vi tyckte att det var trevligt att följa med. Passade på att ställa ut hundarna. Tyvärr blev det domarbyte eftersom det var så många hundar anmälda! Istället för Sickan Beckman blev det Gea Elvingson!

Utställningen startade tidigt och det var en bit att åka. Alltså satt vi i bilen 6.30!


Det var 5 schappar, 3 valpar och så mina två! De skulle ställa i samma klass men jag hittade en bekant som fick ställa Siri! Lite läskigt tyckte Siri att det var när det stod 2 okända människor bredvid henne, domaren och Karin! Hon skötte sig ändå över förväntan!

Mycket bra typ och storlek. Trevligt huvud! Korrekt bett. Bra ögon. Något rak i sin skuldra. Lätt rastypisk kropp. Tillräckligt vinklad bak. Välvisad! Bra temprament! Rör sig trevligt runt om!


Tack Karin!


Jag ställde Smilla och hon skötte sig också utmärkt!

Utmärkt typ och storlek. Vackert huvud och uttryck. Korrekt bett. Långa fina öron. Något rak skuldra. Tillräckligt vinklad bak. Lätt och fin i kroppen!


Smilla blev BIR! Domaren tyckte att hon hade bättre rörelser och bättre kroppsform än Siri. Båda hundarna fick HP!


Efter lite väntan blev det BIG-final. Fem hundar allt som allt och Smilla blev placerad som nummer 5 men jag är jättenöjd! Vi fick 1 kg Eukanuba, bajspåsar och en burk Stomax.




Siri och Smilla är ändå de vackraste hundarna i världen tycker både jag och de själva!


Sedan var det dags för Theo! Han slog till och blev BIM när Sickan Beckman dömde!


Theo passade också på att hitta en ny kompis!


Men hallå! Vad gör du nu, Smilla!?


Och Theo med!


Då är det väl lika bra att jag också sover lite. Bäst att jag ligger i ringen om domaren skulle få för sig att titta lite....

Det blev en heldag i Enköping, men en trevlig sådan! Hundarna sover fortfarande, jag har tänt det första adventsljuset och ätit lite god mat! Nu blir det lugnt resten av kvällen!

6 kommentarer:

Arlo sa...

Grattis till fina resultat! Kul med en heldag med trevligt folk och trevliga fän!
Och ja, Siri och Smila är de snyggaste shapparna vi nånsin sett, så det så!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att det gick så bra på utställningen :) tack och lov att den var inomhus i detta hemska väder.
Håller verkligen med dig att nu är man trött på det här slaskiga och kladdiga vädret :( kan tänka mig att dina flickor får med sig både det ena och det andra i pälsen när dom varit ute.

Kram

Annelie Och Theo sa...

Stort GRATTIS och tack för super trevligt sällskap!
Kram

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Du jar inte bara duktiga hundar. De är snygga också, men det visste vi väl redan. Stort grattis!

Sofie sa...

Grattis till resultaten. Vad kul att åka på en liten utställning. De där inoffarna är riktigt trevliga tycker jag. Kanske skulle smälla till och anmäla till någon för att hitta formen igen som jag tänkte ställa lite i år igen.

Quila o Ronja sa...

Oj! Nu har jag visst missat massor :-(
Vad bra det gick på utställningen!!! Sickan Beckman gillar jag. Hon är så lugn och gullig med hundarna.
Grattis från oss!
Kram