tisdag 22 november 2011

Rallylydnadsinstruktör!

Hela helgen har ägnats åt rallylydnad, både teoretiskt och praktiskt! Vi var sju glada tjejer i alla åldrar, några med mycket erfarenhet och några med i stort sett ingen kunskap om rallylydnad. Teori och praktik har varvats under de här dagarna.

Lördagen ägnades mycket åt regler och skyltarna i nybörjarklassen, men vi fick också, i grupp, planera ett första kurstillfälle. Vi fick prova belöningsövningar, följsamhetsövningar och lite skyltar med vår egna hund. Jag hade Smilla med mig!

Söndagen blev en grå och regnig dag men som tur var tillbringade vi mycket tid inomhus. Idag ägnades tid åt skyltarna i fortsättningsklassen, "problem"-hundar som kan dyka upp i kurserna diskuterades i grupper och så fick vi tips på hur man kan bygga en bana. Avslutningsvis fick vi, i grupp, sätta ihop en nybörjarbana, som vi sedan fick bygga och prova på utomhus! Idag var det Siri som var med!

Jag har haft en trevlig helg i gott sällskap! Mycket teoretiska kunskaper har jag fått. Nu ska de omvandlas i praktik. Innan jag kan räkna mig som rallylydnadsinstruktör måste jag hålla i en projektkurs och skriftligt redovisa den! Ett år har jag på mig, men ska försöka ta tag i det tidigt i vår!

2 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Grattis till ett stort steg i rätt riktning!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Ser fram emot att få ta del av dina nya kunskaper i vår.