lördag 5 november 2011

Det blir inte alltid som tänkt sig!

Det här skulle bli en ledig helg med mycket hund och mycket vila! Det är egentligen inget inplanerat för utom en agilityträning imorgon förmiddag och ett besök hos Nina och Toka idag!

Strax före 3 i natt var det dags för en promenad. Hundarna hade fått lite för mycket ben igår och var dåliga i magen! Hade svårt att somna om efter promenaden.

Lite trött gav jag mig av till Vikbolandet!


En överlycklig Toka tog emot oss på allra bästa sätt!



Vi tog färjan till Stegeborg! Disigt och dimmigt men väldigt skönt ute!


Jag har aldrig tidigare varit i Stegeborg så det blev en spännande promenad! Bilderna är inte de bästa men det beror mycket på vädret.




Stegeborgs slott!


Stegeborgs trädgårdshotell!


Den här hängde i ett träd utanför trädgårdshotellet!


Våra tre sötnosar!


Vilopaus!!!


I vattnet simmade det runt en hel svanfamilj......


.....och en riktigt otäck krokodil! Tur att vi inte badade!

På vägen hem stannade jag och handlade. Väl hemma tänkte jag ta en fika, blogga lite, ta en promenad och sedan städa. Istället ringde telefonen så fort jag klev innanför dörren. En kompis hade fått fel på bilen och undrade om jag kunde hämta två personer och fyra golden. Självklart ställer man upp! Nu var det lite längre bort än vad jag tänkt mig. Enkel resa nästan 14 mil. Nu har man varit i en tur i Gränna också!

2 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilket fint och stämningsfullt bildreportage.

Britt Marie o Rudi sa...

Men jisses vilken långtur efter en sömnlös natt och promenad! Är magarna bättre nu?